Obchodné podmienky
1. Objednanie tovaru – uzavretie kúpnej zmluvy
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzájomné vzťahy medzi
spoločnosťou:
VARIAFLEX s.r.o. , so sídlom Ťahanovská 2902/36A, Košice, 040 13, IČO 47 375 728,
zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I. oddiel Sro, vložka
36138/V. (ďalej ako „dodávateľ“, alebo „predávajúci“ alebo „sprostredkovateľ“ služby
alebo tovaru)
a zákazníkom (ďalej ako „odberateľ“)
pri predaji a kúpe tovaru
prostredníctvom internetového obchodu www.variaflex.sk , prípadne ostatných
subdomén dodávateľa alebo jeho emailových adries.
Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy
uzavretej vo forme ponuky zo strany predávajúceho a objednávky na dodanie
predmetu zmluvy zo strany kupujúceho. Všetky vzťahy medzi dodávateľom a
odberateľom sa považujú za zmluvu o dielo, pokiaľ sa jedná o objednávku na
zákazku, alebo za zmluvu a kúpe tovaru pokiaľ sa jedná o dodanie tovaru.
Pri všetkých zmluvných vzťahoch sa jedná o obchodnoprávny vzťah, t.j. nejedná sa
o zmluvný vzťah v zmysle zákona c.250/2007 o ochrane spotrebiteľa v znení
neskorších predpisov.
Dodávateľ je napríklad oprávnený podľa príslušných ustanovení zákona č. 513/1991
Zb. Obchodného zákonníka, návrh a uzatvorenie zmluvy odmietnuť.
VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ ZMLUVNÝCH VZŤAHOV
1.2 a
Zmluvné strany sa dohodli, že odberateľ odoslaním elektronickej objednávky na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu alebo elektronickej
objednávky, ktorú prevádzkuje dodávateľ, potvrdením telefonickej objednávky,
potvrdením ústnej objednávky osobne, alebo podpísaním písomnej objednávky,
zaslaním emailovej objednávky alebo iným potvrdením vôle vykonať objednávku
kupujúci predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné
podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky objednávky
ktoré vytvárajú zmluvný vzťah a sú uzatvorené vyššie uvedeným spôsobom.
1.2 b
V prípade nejasností má dodávateľ, právo kontaktovať kupujúceho prostredníctvom
ním zadaných údajov, prípadne iných verejne dostupných údajov odberateľa a preto
je v záujme kupujúceho poskytnúť pravdivé údaje
1.2 c
Všetky objednávky zo strany odberateľa tvoria zmluvný vzťah, pri ktorom sú
podrobnosti definované v týchto všeobecných obchodných podmienkach. Objednávkou
odberateľ potvrdzuje, že sú mu známe a že s nimi súhlasí. Za iných podmienok
dodávateľ služby alebo tovary dodáva, len ak to vopred písomne doplní k zmluve.
Takýto doplnok musí byť podpísaný konateľom aj prokuristom zároveň, ináč je
neplatný.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy a riadia sa
podľa neho všetky zmluvné vzťahy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria
písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných obchodných
podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými
obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru, služieb a produktov na akejkoľvek internetovej stránke, v
tlačenom katalógu, v ponuke dodávateľa ktorú prevádzkuje dodávateľ je len
katalógom dodávaného tovaru na zákazku a dodávateľ nezaručuje okamžitú
dostupnosť všetkých uvedených tovarov a služieb. Každá zo zákaziek je osobitá a
vypracovaná presne pre klienta. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená
na základe otázky odberateľa.
1.5. Všetky objednávky a potvrdenie objednávok v akejkoľvek forme, sú záväzné a
bez možnosti odstúpenia pre odberateľa. V prípade, že odberateľ i napriek tomu
trvá na zrušení, záloha, ktorá bola zaplatená vopred mu nebude vrátená a
prepadne v prospech dodávateľa.
1.6 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, nakoľko sa jedná o zákazkovú
výrobu.
1.7. Obrázky uvedené na internetových stránkach, objednávkach, letákoch a iných
prospektoch sú len ilustračné. Môžu sa líšiť od skutočnej dodávky. Dodávateľ je
viazaný jedine tým, že objednávku vyhotoví tak aby plnila svoj účel alebo podľa
svojich najlepších znalostí, praxe a skúseností.
1.8. Vyhotovená zákazka sa môže líšiť od objednávky odberateľa, dodávateľ je
viazaný jedine tým, že objednávku vyhotoví tak aby plnila svoj účel alebo podľa
svojich najlepších znalostí, praxe a skúseností. Dodávateľ rozumie najlepšie
technologickým postupom a možnostiam, obmedzeniam, preto sa nezaväzuje vyhotoviť
zákazku presne na základe požiadaviek odberateľa.
1.9. Odberateľ je oprávnený kedykoľvek odstúpiť od objednávky. V tomto prípade
zálohovú platbu použije na pokrytie svojich nákladov na činnosti ktorú už v
prospech odberateľa vykonal.
PRÁVA A POVINNOSTI DODÁVATEĽA
2.1. Dodávateľ je povinný:
a) dodať, zabezpečiť dodanie alebo sprostredkovať objednávku a jej dodanie inej
osobe, na základe objednávky potvrdenej dodávateľovi odberateľom v termíne podľa
čl. 5.1.
b) odovzdať odberateľovi na požiadanie dodať v písomnej alebo elektronickej
podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi (daňový doklad).
c) vo výnimočných prípadoch najmä kedy nebude zákazku vyhotovovať dodávateľ, sprostredkovať objednávku od zákazníka subdodávateľovi, ďalej len „tretia strana“, ktorá zabezpečí všetky povinnosti dodávateľa aby odberateľ dostal zákazku vyhotovenú od tretej strany.
2.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar. Predávajúci má právo vyžadovať úhradu predfaktúry,
bez ktorej úhrady zákazku nemusí vyhotoviť.
PRÁVA A POVINNOSTI ODBERATEĽA
3.1. Odberateľ je povinný
a) vo vlastnom záujme čo najlepšie popísať do objednávky vyhotovenie, najmä
veľkosť, množstvo, spôsob spracovania, materiálov a pod., pričom berie na
vedomie čl. 2.1
V prípade, že sa jedná o použitie farieb, odberateľ je povinný dodať presný kód
farby pomocou schémy CMYK a zároveň PANTHONE.
b)súhlasiť so spracovaním svojich osobných údajov a ich zverejňovaním pre tretie
strany
b) zaplatiť predávajúcemu požadovanú cenu v predpísanej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie tovaru, aj v prípade, že sa jedná o úhradu
predfaktúry
c) nepoškodzovať dobré obchodné meno dodávateľa
d) prevziať predmet objednávky od dodávateľa za každých podmienok
LEHOTY
4.1. Lehoty pre odberateľa:
a) odberateľ je povinný uhradiť predfaktúry a faktúry v dobe splatnosti
b) odberateľ je povinný prevziať tovar do 5 dní od oznámenia o spôsobe dodania,
pričom každé oznámenie odoslané dodávateľom je považované za oznámené
odberateľovi
Neodobraté zákazky môže dodávateľ skladovať alebo ich môže po uvedenom termíne
zneškodniť, znehodnotiť a zabezpečiť ich likvidáciu bez nároku náhrady
odberateľa.
4.2. Lehoty pre dodávateľa:
a) dodávateľ je povinný vyhotoviť objednávku v dohodnutom čase, pokiaľ konkrétny
čas nie je uvedený, neplynie dodávateľovi konkrétna lehota
b) dodávateľ je oprávnený nedodržať termín dodania, iba v prípade závažnej
technickej poruchy alebo oneskorenej dodávky subdodávateľa
c) podrobnosti dodávky môžu byť upravené aj na objednávke, každopádne nerušia
článok 4.2. písmena a, až c.
DODACIE PODMIENKY
5.3. Odberateľ je povinný prevziať tovar v mieste označenom ako
dodacia adresa, ktoré je uvedené v objednávke kupujúceho predávajúcim.
a) Dodávateľ zabezpečí dodanie tovaru osobne alebo prostredníctvom tretej osoby.
Za tretiu osobu a jej podmienky dodania dodávateľ neručí.
b) V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany dodávateľa,
odberateľovi je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to
aj opakovane, o čom dodávateľ vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, že si
odberateľ tovar neprevezme (na základe objednávky), predávajúci si vyhradzuje
právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody.
c) V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a požaduje
opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného
doručenia tovaru.
5.4. Dodávateľ je oprávnený vyzvať odberateľa na prevzatie tovaru pred uplynutím
lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch
a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho sú orientačnými a nezáväznými údajmi.
5.6. Miestom dodania tovaru je dodacia adresa v objednávke, ak sa zmluvné strany
nedohodnú v objednávke, zmluve alebo jej dodatku inak. Pre kupujúceho je možný
aj osobný odber ak to uvedie v objednávke.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v
kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol
o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru
uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť dopravcovi originál alebo kópiu
kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo.
Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v
záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru
kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru,
ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď
po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je
mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho
prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je
povinný odberateľ vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého
správnosť potvrdí dopravca. Za poškodenie vzniknuté počas prepravy prepravcom,
dodávateľ neručí a odporučí mu aby si náhradu škody uplatnil u prepravcu.
KÚPNA CENA
6.1 Uvedené ceny sú platné v čase objednania tovaru.
a) Dodávateľ si vyhradzuje právo odôvodenej zmeny cien.
b) Dokladom o predaji je daňový doklad, ktorý je pripojený ku každej zásielke. K
cene tovaru je pripočítané poštovné podľa voľby doručovacej služby
6.2. Odberateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v
kúpnej zmluve podľa cenníka dodávateľa alebo sprostredkovateľa platného v čase
uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru formou
hotovostnej alebo bezhotovostnej, či zálohovej platby v určenej prevádzkarni
predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom
spoločnosti poskytujúcej poštové a prepravné služby.
6.3. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych
predpisov a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
6.4. V prípade, ak odberateľ zaplatí dodávateľovi kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet dodávateľa.
a) Ak odberateľ uhradí preplatok dodávateľovi, za jeho vrátenie na požiadanie si
dodávateľ účtuje manipulačný poplatok vo výške 50%
6.5. Odberateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi kúpnu cenu za predmet zmluvy v
lehote podľa splatnosti vystavenej faktúry alebo predfaktúry, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
6.7. V prípade, ak odberateľ odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej
kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená záloha na kúpnu cenu sa
započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný odberateľ zaplatiť
dodávateľovi, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak. Zmluvná pokuta je týmto
dohodnutá na hodnotu plnej výšky objednávky resp. hodnoty objednávky podľa
dodávateľa.
6.8. V prípade vyhotovenia objednávky dodávateľom objednávateľovi na základe
zľavového kupónu na vybraný tovar je nutné doložiť na email uvedený v akcii,
alebo objednávací formulár uvedenom v akcii, odkaz z ktorého ste si stiahli
poukaz, poukaz musí byť platný/funkčný, resp. musí obsahovať číslo kupónu (vouchera),
ktoré ste uviedli v objednávke v položke poznámky, pre overenie o zaplatení
kupónu. O zaslanie daňového dokladu musí odberateľ požiadať, podľa podmienok
akcie dodávateľa alebo prevádzkovateľa akčného portálu, či sprostredkovateľa.
6.9. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí
tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že dodávateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej
zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú
pokutu, ktorú je povinný odberateľ zaplatiť dodávateľovi, ak v kúpnej zmluve nie
je dohodnuté inak. Zmluvná pokuta je týmto dohodnutá na hodnotu plnej výšky
objednávky resp. hodnoty objednávky podľa dodávateľa.
6.10. Poštovné a balné pre každú vybavenú objednávku zaslanú dobierkou, poštovou
službou alebo kuriérom, je povinný dodávateľ oznámiť v závislosti na množstve,
objemu a váhy na požiadanie odberateľovi podľa interných predpisov. Spravidla
dodávateľ zverejňuje pri prebiehajúcich akciách aj presné ceny poštovného a
balného.
6.11. Odberateľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za predmet objednávky.
6.12. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na odberateľa v čase, keď
prevezme predmet od dodávateľa, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu
dodávateľ umožní nakladať s tovarom a odberateľ tovar neprevezme.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
9.1. Dodávateľ zodpovedá len za vady tovaru a odberateľ je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u dodávateľa podľa platného reklamačného poriadku a
dodatkoch uvedených v reklamačnom zázname.
Reklamáciu prijíma a vybavuje poverený pracovník. Poverený sú všetci zamestnanci
obsluhy. Zákazníkovi dá k dispozícii reklamačný záznam, kde zákazník vyplní
údaje o reklamácii. K nemu priloží kompletnú vyhotovenú zakázku na posúdenie. Je
potrebné, aby zákazník uviedol, akým spôsobom chce reklamáciu vyriešiť.
Neprijímame reklamácie za
tovar a služby, ktoré neboli uhradené v plnej výške. Neprijímame reklamácie za
tovar a služby, pokiaľ sa zákazník nepreukáže pokladničným dokladom
vydaným spoločnosťou. Spotrebiteľa vyrozumieme najneskôr do 30 dní od podania
reklamácie. Vždy sa vyhotovuje kópia reklamačného záznamu aj zákazníkovi a ten
sa mu odošle najneskvôr do 30 dní.
9.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Odberateľ
potvrdením objednávky dodávateľovi potvrdzuje, že bol riadne informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1
zákona č. 2502007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 3721990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej
len Zákon).
9.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na predmet objednávky (dodávky, zákazky)
ktoré boli dodané odberateľovi a uhradené odberateľom (teda bol ukončený zmluvný
vzťah, v opačnom prípade nie je možné podať reklamáciu).
9.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
9.5. Odberateľ má právo uplatniť si u dodávateľa záruku len na predmet, ktorý
vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa
naň záruka a bol zakúpený u dodávateľa alebo bolo ním dodanie sprostredkované.
9.6. Odberateľ je povinný vykonať prehliadku tovaru alebo iného dodaného
predmetu pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád
zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v
čase prevzatia tovaru.
9.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po
predložení tovaru, diela, predmetu, vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu
oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s originálnym obalom tovaru, záručným
listom a dokladom o zaplatení.
9.8. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v súlade s
ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že: vyplní reklamačný záznam (formulár) na
uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu, dodávateľovi. Podobu formulára
určí predávajúci (dodávateľ) a na výzvu ho pošle zákazníkovi. Odberateľ je
povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru, navrhnúť spôsob
riešenia reklamácie a spôsob kontaktovania, tiež ponechať na seba kontaktnú
adresu vo vlastnom záujme.
Reklamačné konanie predmetu, ktorý sa dá objektívne doručiť dodávateľovi začína
dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od odberateľa
dodávateľovi,
b) doručenie reklamovaného tovaru od odberateľa do prevádzky dodávateľa.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný
tovar je nutné doručiť poštou, do sídla predávajúceho, ak predávajúci neurčí
inak.
9.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu prevádzke spoločnosti v súlade s
ust. § 18 ods. 2 Zákona. poštou na adresu: VARIAFLEX s.r.o. , Ťahanovská 2902/36A,
Košice 040 13
9.10. V mieste určenom podľa bodu 9.9 týchto všeobecných obchodných podmienok na
prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby
poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona. Pošta sa vyberá raz za 14 dní oprávnenou osobou, reklamačné konanie začína
plynúť až prevzatím veci z poštovej úschovy.
9.11. Odberateľ je povinný reklamovať vady tovaru u dodávateľa bez zbytočného
odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné
odstránenie vady.
9.12. Dodávateľ vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade
s ust. § 18 ods. 5 Zákona.
9.14. Dodávateľ nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v
dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
9.15. Dodávateľ si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar resp. službu za inú,
obdobnú s porovnateľnými technickými parametrami, porovnateľnou technickou
kvalitou a cenou.
9.16. Nárok na uplatnenie záruky u dodávateľa odberateľom zaniká
a) nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu,
príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
c) uplynutím záručnej doby tovaru,
d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným odberateľom,
e) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu, nesprávnym praním,
ošetrovaním, používaním,
f) neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
g) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami
alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
h) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
i) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
j) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou,
elektromagnetickým poľom, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo
iným zásahom vyššej moci,
k) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
l) uplynutím doby spotreby vyznačenej na tovare.
m) neposkytnutím súčinnosti dodávateľovi vyhotoviť opravu veci, alebo novej veci
9.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov
a) odovzdaním opraveného tovaru, predmetu, služby,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
d) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
9.18. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný
doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
9.19. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je
pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia
tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou
osobou. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru k doručeniu
Slovenskej pošte. U tovaru s vymedzenou dobou spotreby napr. kalendáre,
diáre,...12 mesiacov je doba spotreby vyznačená na tovare zhodná s dobou
spotreby.
9.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar
z dôvodu záručnej opravy tovaru.
9.21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe
pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
9.22. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
9.23. Za neoprávnenú reklamáciu tovaru je kupujúci povinný zaplatiť
predávajúcemu poplatok vo výške 16,60 EUR (500,09 Sk) 1 hod. práce
predávajúceho.
9.24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu u tovarov a služieb, bude reklamácia
vybavená nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení (určenie spôsobu vybavenia reklamácie závisí
na rozhodnutí predávajúceho a kupujúci sa nemôže určenia vybavenia svojej
reklamácie domáhať).
9.25. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a
ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci
vybaví reklamáciu
a) výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
9.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
9.30. O výsledku reklamačné konania informuje kupujúceho telefonicky
predávajúci, resp. servisné stredisko, ak bol reklamovaný tovar zaslaný
kupujúcim priamo do autorizovaného servisu. Kupujúci je zároveň oboznámený o
spôsobe prevzatia opraveného tovaru a reklamačného protokolu.
OSOBNÉ ÚDAJE V OBCHODNOM VZŤAHU
10.1. Zmluvné strany sa dohodli, že odberateľ v prípade, že je
fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou
je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ,
IČO, IČ DPH, číslo telefónu a mailovú adresu.
10.3. Odberateľ vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 4282002
Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie
aalebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo
všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje
predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe a
cezhraničným prenosom osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v
rámci Európskej únii a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s
platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na
dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 10 rokov od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim dodávateľovi. Predávajúci nevyžaduje žiadne
informácie osobného charakteru (číslo občianskeho preukazu, rodné číslo, vek,
národnosť, pohlavie, rodinný stav, príjem objednávajúceho), ktoré by mohli byť
akokoľvek zneužité treťou osobou.
a) Odberateľ dáva súhlas aj spriazneným osobám ktorých má dodávateľ v zmluvnom
vzťahu podľa ktorých sprostredkuje tieto údaje aj im. Väčšinou sa jedná o
spriaznené spoločnosti ktorým dodáva emailové adresy odberateľov pre
rozosielanie emailovej reklamy, k čomu dáva odberateľ spoluprácou s dodávateľom
svoj súhlas.
10.4. Zrušenie zákazníckeho účtu môže zákazník uskutočniť zaslaním emailu, pričom uvedie svoje prihlasovacie meno (emailová adresa) a
ako predmet správy napíše ZMAZ UZIVATELA.
Obmedzenie predaja respirátorov - okruh zákazníkov
11.1. Na základe zmeny zákona zo dňa 6.4.2020 platí zákaz predaja tohto typu respirátora širokej verejnosti. Zákaz predaja neplatí pre:
- 1) poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, ktorý poskytuje zdravotnú starostlivosť na území Slovenskej republiky,
- 2) zdravotníckemu pracovníkovi, ktorý vykonáva zdravotnícke povolanie na území Slovenskej republiky,
- 3) orgánom štátnej správy alebo územnej samosprávy,
- 4) právnickej osobe alebo fyzickej osobe-podnikateľovi, ktorá je podľa osobitného predpisu povinná zabezpečovať tieto osobné ochranné prostriedky a vykonáva práce uvedené v prílohe tohto zákona, pri ktorých je používanie týchto osobných ochranných prostriedkov nevyhnutné z dôvodu ochrany života a zdravia,
- 5) právnickej osobe alebo fyzickej osobe, ktorá má uzatvorenú zmluvu o zabezpečení vykonávania prehliadok mŕtvych tiel s Úradom pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ďalej len „úrad pre dohľad“),
- 6) právnickej osobe alebo fyzickej osobe – podnikateľovi, ktorá poskytuje pohrebné služby na území Slovenskej republiky,
- 7) zamestnancovi súdnolekárskeho a patologickoanatomického pracoviska úradu pre dohľad,
- 8) osobe, pri ktorej na to existujú zdravotné dôvody,
- 9) osobe, ktorá distribuuje tieto osobné ochranné prostriedky na území Slovenskej republiky a ktorá má sídlo alebo miesto výkonu podnikania na území Slovenskej republiky a ktorá tieto osobné ochranné prostriedky ďalej predáva alebo prevádza iba osobám uvedeným v bode 1) až 9)
13. Záverečné ustanovenia
13.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných
podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke.
13.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej
zmena musí mať písomnú formu. Za písomnú formu sa rozumie aj elektronické
plnenie.
13.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo
forme e-mailových správ.
13.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho a Obchodného zákonníka.
13.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči odberateľom
uzavretím zmluvy, obchodného vzťahu ale už aj v pri jednaní o uzatvorení zmluvy.
13.7. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné
podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Košiciach dňa 27.5.2018
VARIAFLEX s.r.o.
Marek Vician, prokurista